ביאור 7 על "הקבלה - שורש כל המדעים"
האם פעולות רוחניות התבטאו
בדורות הקודמים גם בקיום פעולות בגשמיות?
כשבית המקדש היה קיים, אנשים עשו גם
פעולות ברמה הגשמית, ששייכות ליחס האדם לאלוקות. הם הביעו כוונות פנימיות גם
בגשמיות, והרוחניות התלבשה אצלם בתוך הגשמיות.
כל
המבנה של בית המקדש הוא בהתאם למבנה הרוחני. בספר "משכני עליון",
הרמח"ל מצייר את המבנה של בית המקדש השלישי, ומראה איך מהכוחות והתכונות של
הדרגה הרוחנית המתוקנת, נובע מבנה גשמי, כולל חלוקת המבנה לחלקים, לפינות, לעזרת
גברים ולעזרת נשים, ומידותיו של כל חלק וחלק.[14]מפליא עד כמה מקובל ענק כמו
הרמח"ל ראה את התוצאה, את הכלי המתוקן, שמקבל את המילוי השלם, ונקרא "בית
המקדש" - "בית" שיש בו קדושה - כמבנה גשמי של בית מקדש, ויכול היה
להעביר אותו לשרטוט ממשי.
מתוך
מה שעולה בספרי הקבלה, סביר להניח, שהשורש הרוחני יתבצע גם במצבו הגשמי הנמוך
ביותר והסופי ביותר. כי הקדושה חייבת להיות בכל הקומה. ומתוך ההכרה בפעולות
הרוחניות, האדם יבצע בצורה טבעית, פעולות שיוצאות כענף מהשורש הרוחני. ובעולם הזה
יהיו תוצאות מהגובה הרוחני. עדיין לא ידוע איך זה יקרה, ובאיזו צורה. קשה לתאר את
העניינים הרוחניים האלה. אבל הם יהיו חייבים להתרחש. כי בכל זאת המבנה הוא אחיד.
ומה שהאדם יקיים בצורה רוחנית, יהיה לו דחף ורצון לבצע ולהביע בצורה גשמית.
[14] ראה הרמח"ל,
משכני עליון, פרק א: "(א) הר הבית שלושת אלפים אמה על שלושת אלפים אמה, רובו
מן הדרום, שני לו מן המזרח, שלישי לו מן הצפון, מיעוטו מן המערב. מקום שהוא רוב
מדתו שם הוא רוב תשמישו: (ב) ה' שערים יהיו לו, שנים לדרום, וא' למזרח, אחת לצפון,
ואחת למערב. גובהו של כותל שש, ועביו שש.גבהן של פתחים חמישים,ורחבן עשר. כעביו של
כותל כך עביו של פתח: (ג) פנים ממנו — סורג גבוה עשרה טפחים.לפנים ממנו — החיל עשר
אמות, וי"ב מעלות עולות מן החיל לעזרה למזרח. לצפון ולדרום —שבע: (ד) עזרת
נשים — אורך שי"ז על רוחב שי"ב. ג' שערים יהיו לה, א' לדרום, וא' לצפון,
וא' למזרח. והאולם יוצא מהם מבפנים".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה