ביאור 15 - על "אהבת הבורא ואהבת הבריות"
מה הסיבה שלא
מגיעים לדרישה נכונה?
צריך
להבדיל בין רצון לבין כוונה. צריך לדעת מהו כלי רוחני. אנשים חושבים שכלי רוחני
נקרא לרצות רוחניות. אבל חסרה להם הבחנה נוספת, ההבחנה מהי רוחניות. שרוחניות היא
השפעה, וצריך לרצות לעסוק בהשפעה. אלא שהם רוצים לקבל רוחניות כתוספת לעולם הזה.
כלומר, רוחניות בשבילם מתבטאת ביותר תענוגים גשמיים, וביותר כסף, כבוד ומושכלות.
ולשליטה ולידיעה הם קוראים "רוחניות". אבל חוץ מכל המונחים האלה, יש רק
השפעה לבורא. ועליה לא חושבים. לא חושבים לבנות, להוליד, כלי של השפעה. אלא אצלם
הרוחניות היא המשך של הגשמיות.
לכן עד שעניין ההשפעה
בהדרגה מתברר ונולד באדם, צריכים להיוולד כלי חדש, כיוון חדש, הבחנות חדשות, שבהם
יש "לא לשמה". ובתוך ה"לא לשמה" נמצא כבר ה"לשמה",
והם שניהם מתפתחים. לנו לא ידוע איך הכלי הזה מתפתח, אבל מתפתח באדם משהו חדש, מהותי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה