ביאור 17 - על "אהבת הבורא ואהבת הבריות"
האם כיום יש צורך
בגילוי השיטה?
כיום
הגיע הזמן לגלות לעולם את שיטת הקבלה. והקבוצה שנבחרה לגלות אותה לעולם, בודקת
ומממשת את השיטה הזאת על עצמה. עליה שיטת הקבלה מתגלה בכל אופניה. והקבוצה עצמה
מגלה את השיטה הזאת בכך, שמעבירים אותה דרך כל מיני אופנים וצורות, וזאת במקום
להעביר את כל העולם דרכם.
ובמידה שהקבוצה תגיע
לצורה מתקדמת, העולם יתקדם וייעשה מוכן לקבל אותה ממנה. וההפך, ככל שהעולם יתקדם,
בהתאם לזה הקבוצה תהיה מוכנה לתפקידה. גם המקובלים, לא חיו בשביל עצמם, אלא בהתאם
למה שהדור היה צריך לקבל מהם. וברגע שהדור חדל להזדקק להם, הם הסתלקו מן העולם, או
השתנו. והצורה שהם עברו, היתה רק בהתאם למה שצריך היה להתגלות.
כך קורה לקבוצה
שלומדים בה היום את שיטת הקבלה. במידה שהיא תהיה נחוצה לעולם, היא תתקיים. התפקיד
של חבריהּ להיות מעבירים, להיות אמצעי בין הבורא לשאר האנושות. וכך עליהם לראות את
כל המצבים שהם עוברים, ומה חובתם לעשות כלפי העולם. ואין ספק שהתפקיד הזה עוד ילך
ויתגלה.
הקבוצה הזאת עדיין
מתקיימת באותה צורה, שבה התקיימו קבוצות מקובלים קודמות, שלמדו יחד, התכנסו יחד
וחיו חיי קהילה. בדומה לחיים הקהילתיים שניהלו חסידי קוצק, או אפילו בני ישראל
במצרים. אבל חוץ מהקבוצה הזאת, לא נראה שהעולם כולו יקבל אותה צורה של קבוצות או
קהילות, שיתכנסו וילמדו כך. הצורה שבה הקבוצה מתקיימת, לא תתקיים בכל יתר המקומות,
בעיקר אם אין מנהיג, שמחזיק את הקבוצה.
בכל מקרה, אותה קבוצה
עוברת תהליכים, שהעולם לא יצטרך לעבור. התהליכים האלה חייבים להתגלות. אבל מספיק
שהם מתגלים בקבוצה הזאת, כדי שאחר כך העולם יקבל צורה יותר מתקדמת, ולא יצטרך
לעבור בעצמו את כל התהליך. כי בלתי אפשרי שכך יהיה בכל העולם. אלא הידיעה הכללית
תתפרסם כבר בעולם, בצורה נוחה יותר, וברורה לכל אחד ואחד. אנשים לא יכנסו לקהילה
או לקבוצה, אלא ילמדו קבלה גם בלי להתקבץ לגושים של קבוצות קטנות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה