ביאור 22 - על "מהות חוכמת הקבלה"
האם בלימוד הקבלה
אפשר להגיע לבירור מהי מהות השפה?
אם
בודקים מהי בדיוק השפה ומה היא מביעה, מגיעים לטנת"א, לאורות וכלים,
לגימטריות, לצורת האותיות. אבל כרגע מדובר על צורת הביטוי, שאותה לוקחים משפת
העולם הזה, ובה מבטאים את השורשים העליונים. לא מדובר במהות השפה, ממה היא נובעת,
איך האדם מבטא כל צליל, בעזרת איזה איבר של הגוף: פה, ריאות, גרון ועוד, מה הן
קבוצות האותיות וקבוצות צלילים, איך כל צליל וצליל קשור להפעלה שלו ולמוח של האדם.
לא מדובר בכל המרכיבים האלה, אלא בחתך מאוד פשוט.
בקבלה לעולם לא מדברים
על התופעה עצמה, אלא על הקשר בין התופעות, כ"יתרון האור מן החושך"[31],
כי לא יכולים להבדיל את התופעה, אלא רק מול המקורות שלה.
________________________
[31] קהלת ב, יג.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה