יום שלישי, 9 באפריל 2013

[13.07] איך אפשר להשפיע לבורא ללא קבלת תגובה ממנו?

ביאור 7 - על "הגלות והגאולה"


איך אפשר להשפיע לבורא ללא קבלת תגובה ממנו?

אם האדם לא יודע שהבורא מקבל ממנו, אין לו סיפוק, וטוב שאין לו סיפוק. אבל אם האדם לא יודע אם הוא נתן לבורא, אם הבורא מרגיש אותו או לא, אלא מנותק ממנו, אז איך הוא יכול לבנות פעולה כלפיו? את הפעולה שלו כלפי הבורא האדם בונה מאותו כוח השפעה שהוא מקבל מהבורא. ולכן "ראש" נקרא מעל הגוף.

"ראש" הוא מה שנבנה על ידי זיווג דהכאה. אחרי שהאדם מנתק את עצמו על ידי הצמצום, מכל התוצאות של מעשיו שיבואו מכאן והלאה. כאשר בא התענוג, שהוא יכול על ידו להשפיע לבורא, כל הראש שלו, כל ההתחשבות, כל ההפעלה, היא מעל הגוף ולא בתוך הגוף. מה זאת אומרת מעל הגוף ולא בתוכו? האדם מנותק מתוצאה כלפי עצמו.

ואיך האור הפנימי נכנס אחר כך לתוך הגוף, ונמצא בתוכו, והאדם מרגיש את כל התענוגים? האדם מרגיש את התענוגים האלה, שהם מעל יחס כלשהו לעצמו, ומעל לתענוג כלשהו שיהיה לו מהתענוג בבורא.

אבל מהו "לקבל על מנת להשפיע"? המצב אחרי "תחיית המתים", אותו האדם לא מסוגל במצבו הנוכחי להבין ולתאר לעצמו. ואם הוא מצליח להרגיש אפילו במעט עד כמה לקבל על מנת להשפיע מנותק מהיחס לעצמו, הוא מגיע כבר לנקודה, שמעליה והלאה מה שמנותק מהיחס לעצמו, נחשב לרוחניות.

ובמצבנו הנוכחי, אנחנו לא פועלים לפי התיאור הזה, שאין לאדם שום דבר מפעולת ההשפעה שלו. שהאדם לא נותן לבורא, ולא מקבל ממנו, ויש ביניהם נתק, או שהאדם רק עושה משהו, ומה שיוצא מהמעשה הוא לא יודע. אלא התיאור הזה נועד להבהיר מה נקרא להתנתק מהתוצאה.

נכון להיום, בעבודה הרוחנית שלנו, אנו חייבים לדבר על הקשר עם הבורא, על המגע עימו, על "חולת אהבה אני".[20] עלינו לרצות להיות בדבקות עימו, בזיווג, בחיבור, להרגיש אותו ולהיות יחד עימו בכל ההרגשות והמחשבות. אלא כאשר מגיעים לברר מהי פעולת השפעה נקייה, לאיזה יחס צריך להגיע בין שני נאהבים, אז הבירור מתחיל בנקודה, שהאדם לא רוצה כלום בחזרה. אבל לא שהוא לא רוצה להיות מחובר עם הבורא. הוא רוצה להיות עימו בדבקות, אבל בדבקות שאדם לא מקבל ממנה כלום בצורה אגואיסטית.

אנחנו מפענחים את הקשר עם הבורא כ"מה יהיה לי מזה", אבל הקשר עימו יכול להיות גם בלעדי זה, הוא נמצא מעבר לנקודה הזאת. אבל לעת עתה צריך להשתוקק לתוצאות ברצון לקבל שלנו, שזה נקרא "לא לשמה".
___________________

[20] ראה הערה מס' 10 לעיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה